با شیوع کرونا و افزایش چشمگیر خرید اینترنتی برای حضور کمتر در محیط و اجتماع، تبلیغات باسلام هم برای جذب مخاطب در بسترهای مختلف آغاز شد و شکل تازهای گرفت بگونهای که در یکی دو سال گذشته تبلیغات تلوزیونی باسلام هم گام به عرصه جدید نهاد. این تبلیغات تا به اینجا برای من حسی خوشایند داشته و در این مقاله به دلایلی که به آن علاقمند شدم میپردازم.
درباره باسلام
باسلام یک پلتفرم فروش محصولات خانگی و محلّی برای کسب و کارهای شخصی و کوچک است که مانند رقبایش نظیر دیجیکالا و اسنپمارکت و … یک بازار دوسویه فروشندگان و خریداران را باید پوشش دهد. در قسمت درباره ما باسلام، اینگونه کسب و کار باسلام خود را توصیف کرده است:
باسلام بستر کسبوکارهای کوچک است. اینجا سازندگان اصیل محصولات غیرکارخانهای از شهرها و روستاهای مختلف بیواسطه میفروشند؛ بیشتر دیده میشوند و مشتریان وفادار خود را مییابند. در باسلام خریداران تنوع چشمگیری از محصولاتی میبینند که شاید در دکان هیچ عطاری نباشد. با فروشندگان گفتوگو میکنند و امتیازها، دیدگاهها و تجربههای دیگران را میبینند. هزینهای که میپردازند، زمانی به حساب فروشندگان میرود که از محصول دریافتی راضی باشند.
آمارهای باسلام
هرچند هیچ کسب و کار تن به خودشفافی از اندازه دقیق بازار خود نمیدهد و نمیتوان اطلاع دقیقی از گردش مالی، سود، فروش و تعداد غرفه و مشتریان این پلتفرم ارائه کرد امّا با کمی تخمین میتوان پیش رفت.
آخرین مصاحبه محمدرضا آقایا مدیرعامل باسلام در تاریخ 10 آبان 1399 یعنی دوسال پیش انجام شد و ایشان با اشاره به ثبت نام بیش از 50 هزار غرفه در این کسب کار نرخ رشد 100 درصد را تا انتهای سال پیش بینی کرده بود. با توجه به ظهور کرونا و رشد تبلیغات باسلام در تلوزیون و دیگر روشهای تبلیغاتی، میتوان تعداد غرفهها و فروشندگان این کسب و کار را بیش از 150 هزار غرفه دانست.
پاسخ دهید